Faqs

Bebyggelse (1)

Må jeg ændre facade eller ændre i den bærende konstruktion?

Sådanne ændringer skal godkendes af bestyrelse, kommunen samt gennemberegnes af arkitekt før dette evt. kan godkendes.

Bestyrelse & virke (3)

Hvornår holdes der generalforsamling?

General forsamlinger afholdes typisk medio til ultimo oktober.

Jeg har fået en vandskade, hvad gør jeg?

Du skal kontakte bestyrelse/gårdmanden som da vil bese skaden og vurdere hvad der skal ske derefter. Om nødvendigt vil bestyrelsen kontakte ejerforeningens forsikring for at få ordnet de ting som er dækket af denne (fast inventar såsom køkkenskabe, gulvbrædder og konstruktion). Alt andet inventar som måtte være beskadiget skal dækkes af ejerens egen indbos forsikring.

Endvidere vil bestyrelse kunne tilbyde at udlåne en affugter og vandstøvsuger, såfremt disse ikke allerede er optaget andet sted i egendommen.

Hvordan er bestyrelsens sammensætning og dennes svar tid.

Bestyrelsen består af frivillige og ulønnet medlemmer, som typisk har fuldtids stillinger ved siden af bestyrelses posten. Det er derfor vigtigt at bruge gårdmanden i det omfang det er muligt i dagstimerne fra mandag til fredag. Bestyrelsen vil være behjælpelig uden for normal arbejdstid.

Svartider fra bestyrelse kan variere fra alt mellem 1 dag til 5 dage afhængig af alvorlighed og forespørgelsens omfang.

Gårdmand + virke (3)

Hvilke arealer rydes ifbm. snefald

Gårdmanden rydder kun gang arealer i weekender, evt. snerydning på parkeringspladserne vil kun blive ryddet efter ekstremt behov og foretages kun i gårdmandens normale arbejdstid såfremt gang arealerne er ryddet.

Jeg har fået en vandskade, hvad gør jeg?

Du skal kontakte bestyrelse/gårdmanden som da vil bese skaden og vurdere hvad der skal ske derefter. Om nødvendigt vil bestyrelsen kontakte ejerforeningens forsikring for at få ordnet de ting som er dækket af denne (fast inventar såsom køkkenskabe, gulvbrædder og konstruktion). Alt andet inventar som måtte være beskadiget skal dækkes af ejerens egen indbos forsikring.

Endvidere vil bestyrelse kunne tilbyde at udlåne en affugter og vandstøvsuger, såfremt disse ikke allerede er optaget andet sted i egendommen.

Hvordan er bestyrelsens sammensætning og dennes svar tid.

Bestyrelsen består af frivillige og ulønnet medlemmer, som typisk har fuldtids stillinger ved siden af bestyrelses posten. Det er derfor vigtigt at bruge gårdmanden i det omfang det er muligt i dagstimerne fra mandag til fredag. Bestyrelsen vil være behjælpelig uden for normal arbejdstid.

Svartider fra bestyrelse kan variere fra alt mellem 1 dag til 5 dage afhængig af alvorlighed og forespørgelsens omfang.

Kloaker (1)

Mit afløb er stoppet hvad skal jeg gøre?

Du kan kontakte gårdmand eller bestyrelse som kan tilbyde dig at låne foreningens split, såfremt du ikke ved hvorledes du skal gøre må du kontakt en kloak service for egen regning.

Kælderrum (1)

Kan jeg får et ekstra kælderrum?

Du kan kontakte bestyrelsesmedlemmet som er ansvarlig for kælderrum, og blive skrevet op på ventelisten.

Radio & TV (2)

Kan man vælge mellem lille, mellem og stor pakke på kabel TV?

Nej foreningen tilbyder kun den store pakke, da vi har et ringnetværk som ikke muliggør individuelle valg.

Jeg anvender kun internet TV kan jeg fravælge kabel TV?

Nej, TV pakken er obligatorisk grundet vores ringnetværk hvor signalet ikke kan afbrydes til en enkelt ejer.

Renovation (1)

Hvad stiller jeg op med min havekompost.?

Foreningen har en kompost bunke ved Lindevangshuene 90 i hjørnet af P-pladsen?

Vand & Varme (3)

Hvem dækker hvilke vandrør?

Tommelfinger reglen er at ejerforeningen dækker alle lodrette vandrør, og vandrette frem til og med vandmåleren, hvorefter alle vandrette rør efter måleren er ejerens omkostning.  Er du i tvivl så spørg bestyrelsen.

Hvornår aflæses varme og hvornår sendes varme regnskabet ud?

Varme aflæsning foregår typisk i November måned og varme regnskabet sendes typisk ud i Marts.

Jeg har fået en vandskade, hvad gør jeg?

Du skal kontakte bestyrelse/gårdmanden som da vil bese skaden og vurdere hvad der skal ske derefter. Om nødvendigt vil bestyrelsen kontakte ejerforeningens forsikring for at få ordnet de ting som er dækket af denne (fast inventar såsom køkkenskabe, gulvbrædder og konstruktion). Alt andet inventar som måtte være beskadiget skal dækkes af ejerens egen indbos forsikring.

Endvidere vil bestyrelse kunne tilbyde at udlåne en affugter og vandstøvsuger, såfremt disse ikke allerede er optaget andet sted i egendommen.

Vaskeri (1)

Hvor finder jeg vaskeriet og hvad er dennes åbningstider?

Vaskeriet findes i kælderen til nr. 82 ( adgang gennem cykelkælderen) Åbningstiden er alle dage fra kl. 07:00-20:00.