Vedtægter

(Download PDF version her 2022)

 

Vedtægter

for

ejerforeningen Lindevang 7EØ 

Lindevangshusene 114 kld.

2630 Taastrup, Rønnevang

Opdateret marts 2022
Originale tingslysningsdokumenter findes i PDF filen, der kan downloades ovenfor.

  • §1

Navn:

Foreningens navn er “Ejerforeningen Lindevang 7EØ”, beliggende Lindevangshusene 84-90, 106-118, Taastrup.

Hjemsted: 

Foreningens hjemsted er Høje Taastrup kommune.

Foreningens værneting er retten i Taastrup for alle tvistigheder i ejerlejlighedsanliggender såvel mellem lejlighedsejerne indbyrdes som mellem foreningen og lejlighedsejerne.

Fordelingstal:

Foreningens fordelingstal for beboelseslejlighederne nr. 1-18, 25-48 og 52-87 er ialt (9.894) i henhold til tinglyst anmeldelse og fortegnelse af ejerlejligheder. Fordelingstallet for lejlighederne (kælderrum) nr. 19-24, 49-51 og 88-95 på i ialt (1.026), der ejes af ejerforeningen medregnes ikke ved afstemninger.

  • §2

Formål:

Foreningens formål er at administrere ejendommen matr.nr. 7 eø, Lindevang, beliggende Lindevangshusene 84-90 og 106-118 og at varetage medlemmernes fælles anliggender, rettigheder og forpligtelser.

Foreningen har endvidere til formål at renholde og vedligeholde alle fælles indretninger, rum og arealer samt forsvarligt vedligeholde bygningerne udvendigt.

Udlejede store kælderrum, eksklusive de til de enkelte lejligheder hørende særligt afgrænsende rum, administreres af bestyrelsen.

De enkelte ejerlejligheders indehavere har dispositionsret over det pulterrum i kælder, der på salgstidspunktet hører til lejligheden. Denne dispositionsret kan ingensinde fratages ejerlejlighedernes indehavere.

  • §3

Medlemmer:

Foreningens medlemmer er de til enhver tid værende ejere af ejerlejlighederne i ejendommen og alene sådanne ejere kan være medlemmer. Samtlige lejlighedsejere er pligtige til at være medlemmer af foreningen. Såfremt en lejlighed ejes af flere personer, udøver disse i forening de een ejer henholdsvis tilkommende og påhvilende rettigheder og forpligtelser.

Når en ejer afhænder sin lejlighed, udtræder han pr. overtagelsesdagen som medlem af foreningen. Den tidligere ejers forpligtelser overfor foreningen ophører dog først, når den nye ejers skøde er endeligt og tinglyst uden præjudicerende retsanmærkninger, og når samtlige forpligtelser og restance pr overtagelsesdagen er opfyldt og betalt.

Den nye ejer indtræder den dag, hvor den pågældende ejers skøde anmeldes til tinglysning, uanset om skødet er betinget eller ej. Såfremt lejligheden overtages før dette tidspunkt, indtræder medlemskabet dog pr. overtagelsesdagen.

Den nye ejer kan dog først udøve stemmeretten, når foreningen har modtaget underretning om ejerskiftet.

Ved ejerskifte overgår alle den oprindelige ejers påhvilende forpligtelser og rettigheder, herunder også retten til anpart i en evt. foreningsformue eller driftsoverskud, til den nye ejer. Den nye ejer hæfter for alle den tidligere ejer påhvilende forpligtelser overfor foreningen, herunder også for skyldig driftstilskud hidhørende fra tiden før hans overtagelse af ejerlejligheden.

Hæftelsesforhold:

Overfor tredjemand hæfter medlemmerne solidarisk for foreningens forpligtelser.

Indbyrdes hæfter de efter fordelingstal.

 

 

  • §4(ændret ved tinglysning 28 februar 2022)

Generalforsamling:

Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.

De af bestyrelsen trufne afgørelser kan af ethvert medlem, hvem afgørelsen vedrører, indbringes for generalforsamlingen.

Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved stemmeflerhed efter fordelingstal.

Til beslutninger om væsentlige forandringer af fælles bestanddele og tilbehør eller om salg af væsentlige dele af disse, indfrielse af fællesgæld eller  optagelse af nye lån, eller om ændringer i denne vedtægt kræves dog, at 2/3 af de fremmødte, såvel antal som efter fordelingstal, stemmer herfor.

  • §5 (ændret ved tinglysning 28. februar 2022)

Hvert år afholdes inden udgangen af oktober måned ordinær generalforsamling.

Dagsordenen for denne skal omfatte følgende punkter

    1. Valg af dirigent og referent.
    2. Aflæggelse af årsberetning for det forløbne år.
    3. Fremlæggelse af årsregnskab med påtegning af revisor til godkendelse.
    4. Fremlæggelse af driftsbudget med indbetalinger til grundfond og fællesudgifter til godkendelse.
    5. Valg af formand og kasserer for så vidt de afgår jfr. § 8 stk 2-3.
    6. Valg af øvrige medlemmer til bestyrelsen jfr. § 8 stk 2-3
    7. Valg af suppleanter til bestyrelsen.
    8. Valg af to bestyrelsesmedlemmer til hovedbestyrelsen jfr. § 11.
    9. Valg af revisor(er) og suppleanter for disse.
    10. Forslag fra bestyrelsen eller medlemmer.

Generalforsamlingen indkaldes af bestyrelsen med mindst 8 dages varsel. Indkaldelsen skal angive tid og sted for generalforsamlingen samt dagsorden.

Med indkaldelsen skal følge forslag, der agtes stillet på generalforsamlingen. Senest samtidig med fremsendelsen af indkaldelsen, skal det reviderede årsregnskab for det forløbne år samt forslag til driftsbudget være tilgængeligt på ejerforeningens hjemmeside.

  • §6

Ethvert medlem har ret til at få et angivet emne behandlet på generalforsamlingen. Begæring om at få et emne behandlet af den ordinære generalforsamling må være indgivet senest den 15. august.

Stemmeret kan udøves af et medlems ægtefælles eller samlever eller af et myndigt husstandsmedlem.

En ejer kan give fuldmagt til en anden ejer eller denne nærtstående som angivet i stk. 2. Ingen person kan medbringe mere end 2 fuldmagter.

I en af bestyrelsen autoriseret protokol optages en kort beretning om forhandlingerne. Beretningen underskrives af dirigenten og formanden for bestyrelsen.

  • §7

Ekstraordinærgeneralforsamlingen:

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder anledning dertil, når det til behandling af et angivet emne begæres af mindst 1/4 af foreningens medlemmer efter antal eller fordelingstal og når en tidligere generalforsamling har besluttet det. Ekstraordinære generalforsamlinger indkaldes senest 1 måned efter begæringens fremsættelse herom.

  • §8(ændret ved tinglysning 28. februar 2022)

Bestyrelsen:

Bestyrelsen består af mindst 3-4 bestyrelsesmedlemmer, herunder en formand og en kasserer. Bestyrelsen suppleres med 1-2 suppleanter.

Formand,  kasserer, bestyrelsesmedlemmer og suppleanter vælges af generalforsamlingen, og kan alene vælges blandt foreningens medlemmer og disse ægtefæller/samlevere.

Formand og 1. bestyrelsesmedlem samt 1. suppleant vælges på lige årstal. Kasserer og evt. 2. bestyrelsesmedlem samt evt. 2. suppleant vælges på ulige årstal. Genvalg kan finde sted.

Bestyrelsen konstituerer sig selv, bortset fra valg og kasserer, jf. stk. 2. Afgår et bestyrelsesmedlem i valgperioden, og antallet af bestyrelsesmedlemmer er under 3, indtræder den valgte 1. respektive 2. suppleant i bestyrelsen. Findes der ingen suppleanter, indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling til valg med valg bestyrelsesmedlem på dagsordenen. Afgår formand eller kasserer i valgperioden indkaldes til ekstraordinær generalforsamling med valg af formand eller kasserer på dagsorden.

 

 

  • §9

Bestyrelsen har ledelsen af ejerforeningens anliggender.

Det påhviler bestyrelsen at overvåge god og forsvarlig varetagelse af ejendommens fælles anliggender, herunder betaling af fælles udgifter, tegning af sædvanlige forsikringer (herunder brandforsikring og kombineret grundejerforsikring), renholdelse, vedligeholdelse og fornyelse i det omfang, sådanne foranstaltninger efter ejendommens karakter må anses for at være påkrævet. Bestyrelsen påser forsvarlig regnskabsførelse over fællesskabets afholdte udgifter og oppebårne indtægter, herunder de ejere afkrævede bidrag til fælles udgifter. Bestyrelsen drager omsorg for opbevaring af foreningens midler på forsvarlig og rentabel måde.

Bestyrelsen kan antage nødvendige tekniske og administrative ekspertise.

  • §10

Bestyrelsesmøder indkaldes af formanden eller i hans forfald af næstformanden så ofte anledning findes at foreligge, samt når 2 medlemmer af bestyrelsen begærer det.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 3 medlemmer er tilstede.

Beslutninger træffes af de mødende ved simpel stemmeflerhed. Står stemmerne lige, gør formandens stemme udslaget.

I en af bestyrelsen autoriseret protokol optages en kort beretning om forhandlingerne. Beretning underskrives af de bestyrelsesmedlemmer, der har deltaget i mødet.

  • §11

Hovedbestyrelse:

Da der mellem ejendommene matr.nr 7 eæ, 7eø og 7ez af Høje-Taastrup by, Rønnevang, på grund af deres samtidige opførelse og som følge af de på ejendommene tinglyste deklarationer, består et nært fællesskab, bestemmes det herved, at disse fællesanlæggender bestyres af en hovedbestyrelse på 6 medlemmer nemlig 2 fra hver ejerforening, valgt på foreningens ordinære generalforsamling jf. foran.

Denne hovedbestyrelse varetager alle fælles-anliggende for de 3 ejendomme, af hvad art nævnes kan.

Hovedbestyrelsen konstituerer sig selv, og i tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

For hovedbestyrelsens funktioner skal det foran §§ 8,9 og 10 for ejerforeningens bestyrelse fastsatte tillige være gældende.

  • §12

Tegningsret:

Foreningen forpligtes ved underskrift af formanden for bestyrelsen og er et andet mellem.

  • §13

Regnskab og revision:

Foreningens regnskabsår er 1. juli til 30. juni

Foreningens regnskab revideres af en eller flere af generalforsamlingens anerkendte revisorer. Revisorerne vælges hvert år. Genvalg kan finde sted.

Revisor har adgang til at efterse alt regnskabsmateriale samt beholdninger og kan fordre enhver oplysning, som han/de finder af betydning for udførslens af hvervet.

Regnskabet underskrives af bestyrelsen og påtegnes af revisor(erne).

  • §14

Bidrag til fællesudgifter:

Budget udarbejdes i udkast af revisor (administrativ ekspertise), og det skal indeholde alle påregnelige normale driftsudgifter for regnskabsåret, herunder udgifter til gårdmand, ydelser til fælles prioriteter og sædvanlig vedligeholdelses- og renholdelsesudgifter m.v. Ved budgettets udfærdigelse vil der også være at afsætte sådanne ekstraordinære udgifter, som kan forudses at ville medgå til afholdelse af ekstraordinære reparationer. I det omfang årets budgetterede indtægter ikke er tilstrækkelige, og udgifterne ikke kan forventes dækket af den eventuelle grundfond (jf. § 16), kan et eventuelt overført driftstilskud fra den foregående driftsperiode altid anvendes for den følgende driftsperiode, således at budgettets negative udvisende for denne periode dækkes.

Bidrag til fællesudgifter fordeles mellem ejerlejlighedsejerne efter fordelingstal og opkræves månedsvis hver den 1. i måneden-

Bestyrelsen kan bestemme, at bidragene betales forud i et vist antal måneder, der skal være ens for samtlige medlemmer.

Såfremt der i driftsperioden opstår ekstraordinære udgifter f.eks til uforudsete reparationer eller som følge af, en eller flere af ejerne misligholder pligten til at betale de månedlige bidrag til dækning af fællesudgifterne, er bestyrelsen berettiget til at opkræve det nødvendige tilskud hos ejerne i forhold til de for hver ejer gældende fordelingstal. Sådanne tilskud kan indkræves med 1 måneds varsel.

Såfremt bidrag til fællesudgifter eller andre pligtige ydelser ikke betales rettidigt, dvs. senest den 3. hverdag efter forfaldsdatoen, pålægges et gebyr på kr. 200,00, som vil blive opkrævet til betaling sammen med fællesbidraget for førstkommende måned.

Gebyret reguleres 1 gang årligt den 1. januar med stigning i nettoprisindex fra oktober – oktober. Første regulering finder sted den. 1 januar 1999 med stigningen i indekset fra oktober 1997 til oktober 1998.

  • §15

Varme og vandregnskab:

Forsyningen med varme og vand sker fra Høje Taastrup Fjernvarme A.m.b.a, og ejerlejlighederne er forpligtet til at aftage varme og varmt vand herfra og til at respektere eventuelle kontrakter om levering og øvrige indgåede forpligtelser.

Udgifterne til drift af varme- og varmtvandsanlægget sker på fælles regning. Alle driftsudgifter, der relaterer sig til varme- og varmtvandsforsyningen, herunder reparationer, også sådanne der har fornyelseskarakter, medmindre de henhører under den almindelige udvendige vedligeholdelse, påføres varme- og varmtvandsregnskabet.

Udgifter til drift af koldtvandforsyningen, opgjort efter samme principper som i stk 2, påføres vandregnskabet.

De ovennævnte udgifter fordeles efter forbrug i henhold til opsatte målere i de enkelte lejligheder og i øvrigt efter almindelige principper.

  • §16

Grundfond:

De i § 5 omhandlende indbetalinger til grundfonden opkræves månedsvis forud efter fordelingstal.

Grundfondens størrelse fastsættes af generalforsamlingen.

Bestyrelsen kan kun disponere over beløb fra grundfonden til reparationer/vedligeholdelse i forbindelse med bygninger og maskiner samt evt. underskud på regnskabet. Investeringer og lignende skal forelægges en generalforsamling.

En lejlighedsejer er berettiget og forpligtet til at overdrage sin andel af grundfonden ved salg af lejligheden til den nye ejer, men kan ikke på nogen måde disponere over denne.

  • §17

Ejerlejlighederne nr. 1-18 inkl. nr 25-48 inkl. og 52-87 inkl. må kun benyttes til beboelse og må kun tjene til beboelse for en familie, men ejerlejlighederne nr. 19-24 inkl. 49-51 inkl. og 88-95 inkl. kun må benyttes til oplagringsrum.

Ejerlejlighederne må ikke opdeles yderligere.

De enkelte ejers forpligtelse ved benyttelse af deres lejlighed m.v. kan nærmere fastsættes ved en for ejendommen gældende husorden, hvis indhold derefter kun kan ændre ved beslutning på generalforsamlingen.

Såfremt en ejer overtræder husordenen eller i øvrigt misligholder sine forpligtelser overfor foreningen eller dennes medlemmer, kan foreningen iværksætte sanktioner mod ejeren, hvilket medfører, at foreningen kan pålægge en ejer – eller evt. lejer – at fraflytte lejligheden med passende varsel, såfremt de gør sig skyldige i grov – eller ofte gentagen mislighold af ejerens forpligtelser over for foreningen eller denne medlemmer. Såfremt ejerens evt. lejer misligholder sine forpligtelser eller dennes medlemmer. Såfremt ejeren evt. lejer misligholder sine forpligtelser, har dette for ejeren samme konsekvens, som om misligholdelsen var udøvet af ejeren selv.

Ejeren må ikke foretage ændringer, reparationer eller maling af ejendommens ydre, lade opsætte reklamer m.m. uden bestyrelsens tilladelse.

  • §18

Vedligeholdelse:

Udvendig vedligeholdelse af ejendommens murværk, vedligeholdelse af ejendommens gadedøre og udvendig vedligeholdelse af lejlighedernes indgangsdøre (entrédøre) samt vedligeholdelse af fællesinstallationer påhviler foreningen.

Indvendig vedligeholdelse af den enkelte ejers lejlighed påhviler ejeren, der er pligtig stedse at holde sin lejlighed vedligeholdt.

Forsømmer en ejer sin vedligeholdelsespligt til gene for de øvrige beboer, kan bestyrelsen lade den nødvendige vedligeholdelse foretage for ejerens regning, hvis han ikke efterkommer et ham givet pålæg inden for en frist af 2 måneder.

Ved indvendig vedligeholdelse forstås såvel maling, hvidtning og tapetsering, vedligeholdelse af gulve, træværk, murværk og puds, den indvendige side af døre og vinduer, alt lejlighedens udstyr, herunder, elektriske installationer, vandhaner, radiatorventiler, sanitetsinstallationer, tilgangs- og afløbsrør ud til fællesstammerne, dvs. alt hvad der er installeret indenfor lejlighedens vægge bortset fra gennemgående forsyningsledninger, indtil disses individuelle forgrening til den enkelte lejlighed.

Enhver lejlighedsejer er pligtig af give de af bestyrelsen udpegede håndværkere adgang til en ejerlejlighed, når dette er påkrævet af hensyn til reparationer, ombygninger m.v.

Alle medlemmer af foreningen er pligtige at betale til forsikringsfonden, som administreres af bestyrelsen. Generalforsamlingen skal godkende forsikringsbetingelserne for forsikringsfonden.

  • §19

Parkering:

Til bebyggelsen hører parkeringspladser for personbiler, der er forbeholdt ejerlejlighedsejerne og lejere af ejerlejlighederne. Besøgende har dog ret til at benytte parkeringspladsen til midlertidig parkering.

Parkering af lastvogne, campingvogn og lignende er forbudt.

  • §20

Misligholdelse:

Hvis et medlem væsentlig misligholder sine forpligtelser i henhold til nærværende vedtægter, herunder ved at undlade at betale de medlemmet påhvilende økonomiske ydelser til ejerforeningen, ved ikke at efterkomme lovlige påbud, som bestyrelsen og generalforsamlingen pålægger medlemmet, ved gentagende gange krænkelse af husorden eller ved hensynsløs adfærd overfor medejerne, kan bestyrelsen forlange, at det pågældende medlem og dennes husstand fraflytter sin ejerlejlighed med 3 måneders varsel til den 1. i en måned.

Bestyrelsen er om fornødent berettiget til at udsætte medlemmet af ejerlejligheden med fogedens bistand.

Foreningen er derefter i medfør af nærværende bestemmelse uigenkaldelig bemyndiget til at sælge ejerens lejlighed bedst mulig til anden side.

Den ved salget indkomne udbetaling og sælgerpantebrev udbetales den misligholdende ejer, dog før efter at alle skyldige bidrag med påløbende omkostninger er fradraget, og efter sådanne særlige hæftelser, som indestår i den pågældende ejerlejlighed, og som ikke kan overtages eller ikke ønskes overtaget af den nye ejer, er dækket.

Såfremt det ikke er muligt for foreningen at afhænde lejligheden for en købesum, der fuldt ud dækker såvel skyldige bidrag som de for den lejlighed særlige hæftelser, påhviler det foreningen, efter om fornødent at have erhvervet dom for den misligholdende ejers skyld til ejerforeningen, at foretage udlæg i ejerlejligheden så vidt gørligt indenfor den reserverede panteret og derpå uopholdeligt at iværksætte tvangsauktion over lejligheden.

  • §21

Fællesarealer:

Al vedligeholdelse og renholdelse af fællesarealerne påhviler foreningen.

Al brug og færdsel på fællesarealerne, bortset fra veje og stier, hvortil offentligheden har adgang, skal være forbeholdt foreningens medlemmer, og deres familier og gæster, jfr. § 19, men kan aldrig gøres til genstand for erhvervsmæssig udnyttelse eller afhændes.

  • §22

Elledninger:

Udover hvad NEA forlanger udstedt af deklarationer vedrørende hovedforsyningsledninger, gælder der om det elektriske ledningsnet følgende:

Hovedforsyningsledninger for strøm til ejerlejligheder m.m. som er anbragt i fælles arealer og i ejendommen indtil måler i den enkelte ejerlejlighed, tilhører ejerforeningen.

Foreningen vedligeholder ledningerne og er som følge heraf berettiget til når som helst at skaffe sig adgang til at kontrollere og reparere ledningerne, uanset om det sker i de enkelte lejligheder.

Ejerlejlighedsforeningen er berettiget til når som helst at foretage kontrol eftersyn af anlægget, og ejeren er forpligtet til at efterkomme givne anvisninger.

  • §23

Antenner:

Der er i ejendommen etableret fællesantenneanlæg for radio og TV med forstærkeranlæg.

Foreningen skal vedligeholde anlægget til og med stikdåserne i de enkelte ejerlejligheder, der som følge heraf er berettiget til at foretage eftersyn og reparation af anlægget i medlemmernes ejerlejligheder uden anden forpligtelse end i videst muligt omfang efter arbejdets udførsel at retablere tilstanden fra før.

Lejlighederne er, – uanset om de benytter anlægget – pligtig at betale til afgifter, drift og vedligehold af anlægget.

Foreningen opkræver et beløb til at dække drift og afgifter. Dette beløb er ens for alle lejligheder og fastsættes på generalforsamlingen.

Udover nævnte fælles antenneanlæg må der ikke opsættes udendørsantenner til radio, fjernsyn eller andet lignende.

  • §24

Salg og pantsætning m.v.:

Ethvert medlem kan pantsætte og sælge sin ejerlejlighed, ligesom han uden bestyrelsens samtykke kan udleje denne. Ejerlejligheden falder i arv og kan være genstand for kreditorforfølgning.

  • §25

Pant og sikkerhedsstillelse:

Til sikkerhed for opfyldelsen af de ejerlejlighedsejere ifølge foranstående påhvilede økonomiske forpligtelser er vedtægter den 24. oktober 1991 lyst pantstiftende i hver ejerlejlighed forud for al pantegæld med et beløb stort kr. 15.000,- for så vidt angår ejerlejlighederne nr. 1-18 ink, 25-48 inkl. og 52-87 inkl. for et beløb stort kr. 1.000,- for ejerlejlighederne 19-24 inkl. 49-51 inkl. og 88-95 inkl.

Det ovennævnte pantstiftende beløb pristalreguleres fremover i takt med nettoprisindex hver den 1. januar på basis af stigningen i nettoprisindekset for hver den 1. januar på basis af stigningen i nettoprisindekset fra oktober-oktober i de to foregående år. Det pantstiftende beløb (kr. 15.000,00) skal være gældende pr. 1 januar 1998. Første nettoprisindeks regulering finder sted pr. 1 januar 1999 med stigning i nettoprisindekset oktober 1997- oktober 1998

Ved hvert ejerskifte, der finder sted efter nærværende vedtægts tinglysning skal skøde yderligere lyses pantstiftende med samme nettoprisindeks regulering som i § 25 stk. 2 og med pant forud for alle nye lån i ejendommen. Skødet skal lyses pantstiftende for kl. 120,00 pr fordelingstal (tæller) således at skødes lyses pantstiftende for:

Fordelingstal Beløb:
71 8.520
101 12.120
106 12.720
125 15.000
127 15.240
130 15.600
149 17.880
152 18.240

Beløbet med tillæg af beløbet i følge § 25 stk 1 og 2 kan dog maximalt udgøre det beløb, kreditforeningerne respektere uden låneafkortning. Når vedtægten og skøde er lyst pantstiftende med den ovenfor anførte prioritetsstilling aflyser ejerforeningen eventuelle øvrige stillede sikkerheder overfor foreninger i de enkelte lejligheder.

  • §26

Tinglysning, ændring og påtaleret m.v.:

Ovennævnte vedtægt er vedtaget på foreningens ordinære generalforsamling den 29. oktober 1997. Herefter udgår tidligere vedtagne vedtægter, således at hidtidige tinglyste vedtægtsbestemmelser, bortset fra det pantstiftende lyst den 24. oktober 1991, begæres aflyst af tingbogen og nuværende vedtægter samtidig tinglyst servitutstiftende på matr. nr. 7eø, Høje Taastrup by, Rønnevang, ejerlejlighed nr 1-95.

Påtaleberettiget er foreningen ved denne bestyrelse.

Med hensyn til ejendommen påhvilende servitutter, byrder og hæftelser henvises til hovedejendommens og ejerlejlighedernes blade i tingbogen.

Vedtægtsændring.

Vedr. §26

Tinglysning, ændringer og påtaleret m.v.:

Nærværende deklaration vil være at tinglyse som byrde på enhver ejerlejlighed forud for al pantegæld, men med respekt af alle ejendommen nu påhvilende byrde og servitutter, hvorom henvises til ejendommens blad i tingbogen.

Til sikkerhed for opfyldelsen af de ejerlejlighedsejere ifølge foranstående påhvilende økonomiske forpligtelser begæres nærværende deklarationer tinglyst pantstiftende i hver enkelt ejerlejlighed for ialt et beløb stort kr. 15.000,’ for så vidt angår ejerlejlighederne nr. 1 til 18 inkl., 25-48 inkl. og 52 til 87 inkl. og for et beløb stort kr. 1.000, – for ejerlejlighederne 19-24 inkl, 49 til 51 inkl. og 88-95 inkl.

Ændringer kan kun foretages, når de er vedtaget af ejerforeningen på den foran foreskrevne måde.

Påtaleret i henhold til nærværende deklaration har ejerforeningen.

Taastrup, den 11. oktober 1991.
Ejerforeningen Lindevang 7-EØ

Tillæg til vedtægter:

Tillæg til vedtægter for ejerforeningen matr. nr. 7 eø Høje-Taastrup by, Rønnevang, tinglyst første gang 18/12 1997 og senere.

Matr.nr 7eø Høje Taastrup by, Rønnevang
Ejerlejl: 1-95
Beliggende: Lindevangshusene 84-90 og 106-118

Anmelder:
Advokat Lill Heidebo
Allehelgensgade 13
4000 Roskilde.
Tlf: 46326510

Som nyt § 14, stk 3 indsættes:

“Bidrag til udgifter, der kan henføres til opsatte altaner, betales dog alene af de ejere, hvor der til lejligheden er opsat altan. Udgifterne fordeles ligeligt imellem ejere, der har opsat altan, og opkræves sammen med fællesudgifterne. Udgifterne, der alene kan henføres til en enkelt altan, betales i helhed af den pågældende ejer.”

Som nyt § 18, stk 3 indsættes:

“Vedligeholdelse såvel ud- og indvendigt af en til lejligheden opsat altan, påhviler den enkelte ejer, der for så vidt angår altanens indretning og brug er forpligtet til at overholde tinglyst deklaration herom samt bestemmelser fastsat i foreningens husorden.

Opsætning af altan og vilkårene herfor skal godkendes af bestyrelsen i hver enkelt tilfælde. Bestyrelsen kan som vilkår for godkendelsen betinge sig, at byggesagen administreres af ejerforeningen på ejerens vegne og for dennes regning overfor myndighederne og entreprenøren. Endvidere kan bestyrelsen som vilkår for godkendelsen betinge sig, at ejeren indbetaler et gebyr svarende til lejlighedens forholdsmæssige andel af udgifter afholdt i forbindelse med den oprindelige principgodkendelse af altaner på ejendommen. Beløbet godskrives budgetteret for altan-udgifter jfr. § 14 stk 3.”

Således vedtaget på ejerforeningens ordinære generalforsamling den 10. oktober 2000.